Vyhľadávať v tomto blogu

Cestujem po svete a rád spoznávam krajiny a ľudí čo tu žijú.

piatok 9. augusta 2019

Nová skrinka s posteľou

   
  
 Zadných skriniek v spojení s posteľou som už vyrobil niekoľko a myslím si, že nikdy nebudem úplne spokojný, takže ani tá čo mám teraz určite nieje poslednou. Skrinky v Mitsubishi som mal s hlinikoplastových dosiek (čítaj tu) a nebolo to zlé riešenie. Zopakoval som ho teda aj pri Mercedese, kde bola skrinka pod platom na ktorom sa spí (čítaj tu). Riešenie to nieje zlé, až na to, že hlínikoplast má ostré hrany, takže som ich preliepal Ducktapom, čo nebolo veľmi pekné riešenie a používaním sa navyše páska potrhá a potom to vyzerá ešte horšie. Navyše mi vyschol zdroj na tieto dosky a tým pádom som sa musel pozrieť po niečom inom. 

Mitsubishi Space gear 4x4x

Mercedes Viano

   Prvá voľba bola preglejka, ktorú som použil aj pri skrinke do služobnej Caddy (čítaj tu). S preglejkou sa pracuje relatívne ľahko. Pomáhal mi s tým aj syn Leonard, ale má to celé pre mňa dve nevýhody. Nemám presnú pílu a rovné hrany ručnými pílami nespravíte, takže som si to musel celé presne rozmerať a ísť napíliť k svokrovi na cinkulár a navyše je celá skrinka pomerne ťažká. Moje navrhnuté riešenie širokej police na kempingové vybavenie dole na to doplatilo a váha plných horných šuflíkov bránila normálnemu otváraniu spodného šuflíka. Hornú dosku som spravil delenú lebo sme sa do horných šuflíkov chceli dostať aj zvnútra pri zavretom kufri. Zavadzia tam madrac, takže to veľmi nefunguje. Spájal som to celé skrutkami a nakoniec nalakoval podobne ako kuchynku (čítaj tu).  Výsledok vyzeral na oko pekne, ale moc funkčné to nebolo.     
 







   K daľšej skrinke ma priviedol aj fakt, že moja mamina si samozrejme ma moje odporučenie kúpila tiež Mercedes Viano, len o pár rokov mladší a nie verziu Fun ako mám ja. S tou veľkou lavicou by na cestách asi veľmi nepohla, navyše má pri cestovaní trocha iné priority ako my. Zadné plato, ktorá sa nad kufrom sklápa a spí sa na ňom, mamina nemá, takže sme museli spanie vyriešiť inak. Spanie má pre štyri osoby vďaka zdvýhacej streche, čo si rovnako ako ja nechala namontovať (čítaj tu) To znamená, že nepotrebuje päť sedačiek. Ja to neviem zmeniť lebo vo verzii Fun je rozkladacia lavica na celú šírku auta, takže mám stále päť miest na sedenie, ale ona ma zadnú lavicu v pomere 2ku1. Tú jednu sedačku sme vybrali a namiesto nej tam má mamina skrinku, kde má chemické WC a odkladací priestor na ďalšie veci. Na výrobu som tentokrát použil 2cm hliníkové jakle a plastové spojky. (kúp tu). V obchode vám ich aj presne narežú čo som pri mamininom aute nevyužil a rezal som ich doma flexou a následne musel zabrusovať. Na mojej skrinke som si to už nechal narezať od nich a bola to paráda. Samotná konštrukcia je ľahučká. Najťažšie sú plnovýsuvy a preglejka na vrchu. Použil som 18mm topoľ a postačuje to bez problémov pre dve osoby. Skrinka je robená na výšku sedadiel sklopených dopredu čo je vyššie ako, keď ja sklápam lavicu dozadu, takže má mamina viac miesta v skrinke. Na dĺžku má 90cm, šírka ja 140cm a výška je 57cm. Perfektne jej tam sadol môj pôvodný madrac ešte z Mitsubishi, takže mne ušila nový trojdielny a zobrala si môj. Obojstranne výhodné. :-) Šuflíky som použil perforované plastové prepravky. (kúp tu), Perforované z dvoch dôvodov. Hmotnosť a vetranie oblečenia, ktoré tam bude. Otestovali sme to pred mesiacom v Grécku a funguje to výborne. Oblečenie vám nestuchne ani pri vyššej vlhkosti, ktorá je pri mory. Horná doska sa dá vyklopiť aby sa dalo dostať k časti za prepravkami kde sa pohodlne vojdú stoličky a stôl. Výklopná je aj doska nad chemickým WC takže ho počas cesty vôbec nieje vidieť. Časť vedľa šuflíkov je určená na umiestnenie samostatne stojacieho predstanu Brunner (kúp tu). Otestovali sme ho aj spolu s Caddy a fungoval výborne. O predstanoch, ale niekedy inokedy. 









   Skrinka do môjho auta je o 30cm kratšia a o 12cm nižšia, takže má rozmery 65x140x45cm. Samotná konštrukcia ma rozmer 59x120x44. Horná doska je dlhšia ako konstrukcia aby prekryla uchytenie pasov na vrchu sedačky. Skrinka musí byť kratšia lebo sklopná lavica po roztiahnutí zaberá väčší priestor ako sklopená sedačka dopredu. Navyše som celou skrinkou nahradil plato na ktorom sa normálne leží vo verzii Fun. 3cm madrac čo sme tam pôvodne mali tým pádom na preglejke nestačí a je to tvrdé. Ako som spomenul nový madrac mi ušila mamina a je delený na tri časti s celkovou hrúbkou 6cm. Zložený je z dvoch 3cm molitánov rôznej tvrdosti a spí sa na ňom luxusne. Skrinka má rovnako použité perforované prepravky na plnovýsuvoch, ale Veronika ich chcela mať zakryté, takže majú navyše predné čelá. Mám ich nepravidelných rozmerov lebo sú dimenzované presne podľa našej potreby. Vedľa šuflíkov je otváracia skrinka, kde odkladám stoličky a náš predstan Arpenaz Base. Aby sa neotvárala je tam také čudo ktoré to drží, neviem ako sa to volá, ale pritlacením sa to roztiahne a drží to. Pozrite na fotke, kúpite to asi v každom železiarsvte. Horná doska o päť cm presahuje aby prekryla vodiče pásov na vrchu sedačiek, inak by tam bola diera. Uchytenie pojazdov do konštrukcie je pomocou skrutiek do hlinika a o bednicku je to prinitovane. Spodná časť kufra nieje úplne rovná, takže som tam musel vkladať a vyrezavať do profilu aby to sedelo presne. Predné tyčky sú dlhšie ako zadné nakoľko vzadu to sedí na pojazdových lištách v podlahe. 











   Po porovnaní výhod a nevýhod dvoch v podstate identických áut len z rozličným rozdelením sedačiek môžem povedať, že nieje žiadna výhoda mať verziu Fun ak sa chystáte robiť vnútorné úpravy, práve naopak. Ak úpravy robiť nechcete samozrejme, že to má obrovské výhody mať posteľ vždy keď potrebujete. Plusy a mínusy nech si zhodnotí, každý sám podľa spôsobu ako chce auto využívať. Človek sa učí celý život. 

12 komentárov:

  1. Zdravim, koukam na tu hlinikovou konstrukci a snazim se pochopit na cem ti lezi ty plastove prepravky v prvni variante a jake vysuvy jsi pouzil u te dalsi konstrukce? Jake hlinikove profily jsi pouzil? 20x20x2mm? diky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. plastove prepravky su na 60cm plnovysuvoch. Rovnake ako pri druhej variante. Kupoval som v nabytkarskom obchode. Doplnim fotky aby to bolo vidiet ako je to uchytene. Profili su 20x20x2

      Odstrániť
    2. diky, jeste jeden dotaz, nezvazoval jste dat ty prepravky na sirku? celkem by me zajimalo, jestli se ty jakly pri sirce 60+ neprohnou?

      Odstrániť
    3. ahoj, nezvazoval lebo takto mi to vyslo presne na hlbku kufra. Ten jakel je dost pevny aj pri 60cm lezime tam dvaja dospely a niekedy este dieta a je to v pohode.

      Odstrániť
  2. Ahoj, parádní přestavba. jelikož mám prakticky identické auto ( Marco polo horizon, což je vlastně verze Fun se zvedací střechou ), také by mě moc zajímalo, jaké jsou tam výsuvy, kolik unesou, a kde jsou kotvené ( jak na straně konstrukce, tak na straně přepravek ). Nikde to tam není vidět.
    Také se časem chystám do podobné přestavby se šuplíky a tohle hliníkové řešení je velmi zajímavé a originální a pokud by to fakt něco vydrželo a uneslo, je to asi elegantnější, než překližka, či OSB desky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hlavne je to lahsie a poskladas to v podstate bez skrutkovania a vrtania ked si nechas jakle narezat tak v podstate len skladacka. Zajtra pofotim ako su uchytene prepravky o vysuvy a nasledne o konstrukciu a pridam fotky.

      Odstrániť
    2. Ahoj, byly pls ty detailní foto uchycení výsuvů a způsob ukotvení v autě ( do lišt hádám ) ? A případně jestli bys sdělil přesné rozměry, resp. hlavně výšku, aby to lícovalo s rozloženou sedačkou, nahoře máš překližku 8 mm ?

      Odstrániť
    3. pridal som fotky, do podlahy som to neuchytaval. Skrinka je dost tazka a sedi pevne na podlahe takze sa vobec nepohybuje. Prichytit ju do list by nebol problem ale prislo mi to ako zbytocne. Preglejka je v mojom aute 10mm s protismykovou upravou na vrchu aby sa neposuval madrac.

      Odstrániť
    4. Díky za foto. Takže ten výsuv je kotven jen na 2 krajních svislých tyčkách ? Není třeba dávat další tyčku v jeho průběhu podélně - udrží se jen na těch 2 bodech ?
      A předpokládám, že ty zarážky, které podpíraly originální sklopné plato na bocích vzadu u dvěří, je potřeba vymonontovat pryč ?
      To ucychení do lišt podlahy jsem myslel, když se všechny šuplíky vysunou naráz, jestli se to nepřeváží ( já tam plánuji mít vodu a lednici, takže to bude asi těžší ).

      Odstrániť
    5. U mna to na dvoch tyckach staci ale ja tam mam prevazne len oblecenie a nestava sa ze by som mal vsetky naraz otvorene takze mi nehrozi ani preklopenie. Myslim si ze ak tam bude ladnicka tak to budes musiet ukotvit. Tie uchyty ostali na mieste a predna doska je o ne opreta.

      Odstrániť
    6. Díky za info a snad už poslední dotaz. Můžeš mi napsat přesné rozměry hliníkové kostry ? Podle obrázku to přece nemůže být 140 cm, jak píšeš, jestli jsou bedýnky šířky 40cm, tak odahduji celkovou šířku cca 120 cm ? Těch 140 cm jsi asi myslel i s tou vrchní deskou, že ?

      Odstrániť