utorok 20. septembra 2016

Východné Slovensko

Počas letných víkendov vyrážame na výlety po okolí a jedným z nich bola aj naša cesta smerom na východ. Začali sme v piatok poobede smerom do Starého Smokovca v Tatrách. Nachádza sa tam Tricklandia (pozri tu)  Je to priestor kde sa človek vyblbne s foťákom, alebo telefónom. Odporúčam hlavne počas sezóny spraviť rezervaciu vopred lebo je tu obmedzený počet ľudí ktorý tam môžu vojsť naraz. Sú tu na stenách nakreslené 3D obrazi pred ktoré keď sa postavíte tak to vyzerá, že ste ich súčasťou. Majú tu aj zrkadlovú miestnosť a my sme sa tu večer celkom zabavili. Cesta následne pokračovala smerom do Veľkých Kapušian pod hrad kde sme prespali. Na druhý deň tu mali byť hradné slávnosti.

Ráno sme sa trocha uzimený prebudili do zamračeného počasia potom čo skoro celú noc pršalo. Dali sme si raňajky a vybali sa k hradu. Slávnosti sa odohrávali na lúke pod hradom a boli tu krásne ukážky rytierskych súbojov na koňoch, pirátske vystúpenie a hrali tu veľmi dobrý dobový hudobníci. Hlavne zo súbojov na koňoch bol Leonard uchvátený. Musel som uznať, že lepšie vystúpenie som ešte nevidel.

Poobede sme sa presunuli do Stropkova a pozreli sme si malú, ale celkom peknú mestskú ZOO.  Nachádza sa v centre mesta, ale určite stojí za pozretie. (pozri tu)

Prespať sme sa chystali na Domaši ktorú sme si najprv obyšli celú dookola. Je tu jeden zaujímavý kostol pri ktorom sme našli a kešku. Je pod úrovňov hladiny Domaše a chráni ho val zo zeminy ktorý tu bol umelo vytvorený aby zachovali kostol. Domaša má viacero kempov, ktoré mimo sezóny zívaju prázdnotou, ale viem si predstaviť, že v lete to tu musí byť nabité. Jedným z nich je kemp Dobrá (pozri tu) kde sme sa veľmi nezdržali lebo je celý na šikmej lúke a mne sa nechcelo pol hodiny hladať rovnú plochu na zaparkovanie. Vybrali sme sa do kempu Tíšava (pozri tu) Je to veľmi pekný kemp priamo pri vode, je tu reštaurácia kde celkom dobre varia, malý obchod a na pláži sú palmy. Naozajstné živé palmy ako pri mory. Kedže bolo po sezóne nebol problém nájsť miesto na státie. Pre Leonarda tu bola pomerne veľká detská zóna s preliezkami kde sa zoznámil s chlapcom od majiteľov a viac mu nebolo treba.

Ráno po prebudení sme si v reštike dali raňajky z domácich koláčov čo tu pečú. Boli fantastické. Kedže bola nedeľa tak sme sa vybrali na cestu domov. Po ceste sme chceli navštíviť ešte Spišský Hrad, ktorý bol zahaľený v hmle a posobil tajomným dojmom. Je celkom pekne zrekonštruovaný a škoda, že sme vďaka hmle nevideli okolie z hradieb. Cesta domov mala ešte jednu zastávku v ZOO v Spišskej novej Vsi. (pozri tu) Tu sme si pri parkovisku najprv odlovili kešku a potom vyrazili do ZOO. Táto ZOO patrí tiež k tým menším, ale pekne spracovaným. Leonard sa išiel popukať od smiechu keď ma uštipol do prsta pštros ktorému som dával trávu. Pri pume som to teda radšej ani neskúsil.

Vo večerných hodinách sme sa vrátili domov a aj keď nám celý víkend neprialo počasie výlet to bol pekný. Už sa tešíme na daľší. :-)